האתגרים הנפוצים באינטגרציה בין מערכות

manager-industrial-engineer-working-and-control-roboticts-with-monitoring-system-software

מהם האתגרים הנפוצים באינטגרציה בין מערכות? (וכיצד לפתור אותם)

השגת אינטגרציה מלאה אופטימלית של מערכות, איננה דבר פשוט. למעשה, מדובר באתגר שעימו מתמודדים מנהלי IT רבים לעיתים קרובות במסגרת עבודתם. מיקוד הביצועים של מיומנויות לצורך השגת יעדים משותפים בעלי השפעה עסקית הוא אתגר. כאשר אתגר זה לא מושג, הוא מוביל ליצירת חוסר התאמה מסוכן עם יעדי החברה וגם ירידה במוטיבציה של צוות המפתחים. במאמר הבא, נציג בפניכם מידע שיעזור לכם להבין כיצד ניתן להתגבר על הבעיות העיקריות של אינטגרציה בין מערכות.

מהי החשיבות של אינטגרציה בין מערכות?

אינטגרציה בין מערכות היא קריטית וחשובה במיוחד עבור חברות אשר זקוקות לתוכנות, טכנולוגיות ומערכות שונות על מנת לעבוד יחד כדי להשיג מטרות עסקיות ספציפיות. אינטגרציה בין מערכות היא בעלת חשיבות גבוהה עבור חברות שונות בשל הסיבות הבאות:

  • יעילות גבוהה יותר – באמצעות אינטגרציה בין מערכות ניתן להפוך תהליכים ידניים לאוטומטיים, תהליכים שבתורם יכולים לשפר את הפרודוקטיביות והיעילות. יתר על כן, אינטגרציה בין מערכות יכולה לשחרר עובדים ממשימות מסוימות אשר חוזרות על עצמן ולספק להם אתם האפשרות להתמקד במשימות חשובות יותר.
  • קבלת החלטות טובה יותר – מערכות המשולבות זו עם זו מספקות נתונים מדוייקים בזמן, ומעניקות לחברות את האפשרות החליט בצורה טובה יותר.
  • חווית לקוח משופרת – מערכות הפועלות באינטגרציה זו עם זו יכולות להעניק ללקוח חוויה חלקה בנקודות מגע שונות ולשפר את שביעות הרצון והנאמנות שלו.

אתגרים ובעיות מרכזיות באינטגרציה בין מערכות

אף על פי שאינטגרציה בין מערכות מביאה עימה מגוון של יתרונות לארגונים וחברות, הבטחה של אינטגרציה ארגונית נכונה של מערך שירותים הנכתבים בשפות או בטכנולוגיות שונות על ידי שירות ה-IT עלולה להוביל לקשיים ואתגרים. קיימים גם אתגרים שונים בהבטחת נגישות וזמינות נתונים, אבטחת סייבר, הפחתת עלויות או השגת רשתות פנימיות ניתנות להרחבה, גמישות וחזקות.

להלן מידע בנוגע לאתגרים הפופולריים ביותר באינטגרציה בין מערכות:

  • נקודות מבט שונות ממחלקות שונות בארגון – לכל צוות בארגון יש תחום אחריות משלו, וייתכן שהוא משתמש ביישומים או במערכות שונות לשם כך. מודל אינטגרציה של מערכות חייב לשאוף להשיג גישה לנתונים ומודל ניהול שימושי לכולם, שיספק את כל הצרכים. הצוות האחראי על שילוב המערכות לא רק צריך להיענות לדרישות העסק עצמו, אלא צריך ללכת רחוק יותר ולעצב אינטגרציה עם ראייה רחבה של הנתונים בתוך החברה.
  • מערכות מונוליטיות – ישנן חברות רבות אשר עושות שימוש במערכות ארכיטקטורה מונוליטיות, מערכות אלו פועלות על מערכות משתלבות מדורות קודמים, אותן לא ניתן להחליף בקלות רבה כל כך.
  • בחירת הכלי המתאים – קבלת החלטה נכונה בנוגע לבחירת הכלי המתאים יכולה להוביל להבדל משמעותי מאוד מבחינת מהירות האינטגרציה, העלות והפונקציונליות. הכלי בו בוחרים חייב לאפשר אינטגרציה חלקה בין יישומים מקומיים ואפליקציות מבוססות ענן.
  • סקלביליות ותחזוקה – אינטגרציה בין מערכות צריכה להביט גם אל העתיד ולא לעסוק אך ורק בהווה. זה לא מספיק לעמוד בדרישות הפונקציונליות של ימינו, אלא חייבים להיות מוכנים לעמוד בדרישות עתידיות הנוגעות לתחזוקה, ביצועים, סקלביליות ושימוש חוזר.
  • אי תאימות נתונים – ישנן מערכות שונות אשר עשויות לעשות שימוש בסטנדרטים ופורמטים שונים של נתונים, דבר אשר יוצר קושי בהעברת נתונים ביניהן.

כך תתגברו על בעיות אינטגרציה בין מערכות

על מנת להתגבר על בעיות באינטגרציה בין מערכות בארגון שלכם, אנו ממליצים לכם לבצע את השלבים הבאים:

  • זיהוי המערכות המצריכות שילוב – חשוב מאוד להבין ולזהות את המערכות אותן יש לשלב בארגון על מנת להבטיח עמידה ביעדי האינטגרציה.
  • בחרו פתרונות אינטגרציה תואמים – כיום ניתן למצוא פתרונות אינטגרציה שונים ומגוונים, לצורך הדוגמא: אינטגרציה מנקודה לנקודה, תוכנות ביניים ואינטגרציה המתבססת על API. בחרו את הפתרון המתאים ביותר ליעדי האינטגרציה שלכם ולמערכות המעורבות בתהליך, באופן הזה אתם תוכלו להבטיח כי האינטגרציה תתנהל בצורה חלקה וללא כל הפרעה.
  • עבדו עם מומחה בשילוב מערכות – קיימת חשיבות רבה לעבודה עם מומחה שילוב מערכות לצורך תכנון וביצוע יעיל ונכון של תהליך האינטגרציה. מומחים בשילוב מערכות יכולים לספק פתרונות מותאמים אישית לארגון שלכם ולהפחית את הסיכויים שלכם לטעות.
  • הבטיחו את אבטחה והפרטיות של הנתונים – פרטיות ואבטחה נחשבים להיבטים מכריעים וחשובים במיוחד בכל תהליך הנוגע לשילוב בין מערכות. חשוב מאוד לוודא כי הנתונים שלכם מוגנים בכל רגע וכי אתם עומדים בדרישות הפרטיות.
  • תכנון ותקצוב נכון – תכנון ותקצוב נכון של תהליך האינטגרציה הם פעולות חשובות מאוד אותן יש לבצע על מנת למנוע הוצאות מיותרות וכדי להבטיח את הצלחתו של הפרויקט. הדבר כולל זיהוי והערכה של עלויות האינטגרציה, בנוסף על כך הערכה של המשאבים והזמן הנדרשים לצורך ביצוע תהליך האינטגרציה.
  • הסבירו לעובדי הארגון את היתרונות של שילוב מערכות – תקשורת נכונה מהווה את המפתח להצלחת כל תהליך של אינטגרציה בין מערכות. חשוב מאוד להעביר לעובדי הארגון את היתרונות השונים של תהליך האינטגרציה ולספק להם הדרכה ותמיכה שתעזור להם להסתכל למערכות ולתהליכים החדשים.
  • פיקוח ואופטימיזציה – לאחר הטמעת המערכת המשולבת, אנו ממליצים לכם לעקוב אחר הביצועים שלה כדרך קבע ולייעל את המערכת בהתאם לצורך. כך תוכלו להבטיח שהמערכת תמשיך לספק מענה על הצרכים העסקיים השונים שלכם.

באמצעות ביצוע השלבים שהצגנו בפניכם אתם תוכלו להתגבר על בעיות הנוגעות לאינטגרציה בין מערכות בארגון שלכם ובכך תוכלו להגיע לאינטגרציה נכונה אשר משפרת את הפרודוקטיביות והיעילות של הארגון שלכם.

לשיתוף

אולי יעניין אותך גם

הנדסת מערכות מבוססת מודלים, הידועה גם בשם 'פיתוח מערכות מבוססות מודל', הינה פרדיגמת תהליך הנדסת מערכות. היא מדגישה את היישום...
בעקבות התפתחות עידן המידע, עולמות משיקים רבים הושפעו, כדוגמת: עולם העסקים, אוניברסיטאות וארגונים שונים. כך, עידן המחשוב גרם להכנסת אלמנטים...
בתחום האיכות, נעשה שימוש בשני מושגים בעלי הגייה דומה אך משמעות שונה: הבטחת איכות ובקרת איכות. למרות שמדובר במושגים די...
לעיתים קרובות, חברות העוסקות בפיתוח תוכנה והנדסת מערכות מבצעות מגוון רחב של פרויקטים במקביל, החל מפרויקטים קטנים שנמשכים מספר ימים...

השאירו פרטים ונשמח לשוב אליכם בהקדם האפשרי.